nieuws

Realtime Brede service waarborgt continuïteit

 

In de dagdienst heeft VDE een speciaal team opgericht van monteurs en engineers die op zeer korte termijn [reactietijd < 2 uur] ingezet kunnen worden voor storingen, analyses of spoedklussen. Medewerkers in dit team worden niet vast ingepland in langdurige projecten. Van Doren heeft het team zodanig samengesteld dat de kennismatrix zo volledig mogelijk is ingevuld. 
VDE onderscheidt een drietal storingsniveaus in de automatisering piramide:

 

 

Buiten de dagdienst, vóór 07.30 en na 18.00 uur, schakelt de centrale telefoon NIET door naar een alarmcentrale, maar naar een mobiel nummer van een van de directieleden. 

De ervaring leert dat bij echte storingen de juiste man gestuurd moet worden, en niet de monteur die op dat moment consignatie heeft. Bij veel andere bedrijven wordt deze systematiek wel toegepast en leidt ertoe dat veel storingen veelal [te] laat verholpen worden. 

Bij Van Doren Engineers analyseert het dienstdoende directielid eerst het type storing en gaat hiermee aan de slag. Het dienstdoende directielid belt zelf de engineer of monteur met kennis van zaken waarna de storing kan worden verholpen. 

Veel klanten zijn zo in het verleden al geholpen: ’s avonds laat, in het weekend en ’s nachts. 

Voor productiebedrijven waarbij vaker support nodig is en zekerheid gegarandeerd, bestaat de mogelijkheid een aparte consignatie op te zetten van engineers met kennis van zaken die 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar zijn voor het betreffende productiebedrijf. Vooraf worden de Engineers opgeleid en krijgen een training waarbij productieproces, PLC/server locaties, uitvoerig worden toegelicht. Een aantal productiebedrijven maakt gebruik van deze speciale dienst. 

Van den Hurk, hoofd Technische Dienst: “Ik ben echt zeer te spreken over de service van Van Doren. Onlangs hadden wij op een zaterdagmiddag een storing aan de server waarop InTouch SCADA draait bij onze menglijn in Helmond. De specialist van Van Doren kwam snel ter plekke en de storing werd snel verholpen”. 

Afhankelijk van de situatie kan Van Doren het systeem op afstand beheren. Zo bieden wij direct ondersteuning door in te loggen op de PLC middels teleservice. 

Zoals uit voorgaande blijkt ligt onze prioriteit bij het zo snel mogelijk oplossen van de storing. Maar daar blijft het niet bij. Zodra de rust is wedergekeerd en het primaire proces van onze klant weer operationeel is, wordt de storing geanalyseerd. We achterhalen de oorzaak van de storing en brengen deze in kaart. Met als doel om zoveel mogelijk te leren van iedere storing. Want ook hier geldt, voorkomen is beter dan genezen. Het in relatie brengen van verschillende storingen en hun bijgaande oorzaken kan tot verbluffende inzichten leiden. Van Doren Engineers maakt hierbij gebruik van bestaande standaarden en technieken. Zo passen we het onderdeel “Problem Management” van de internationale standaard ITIL toe. 

  • Boekel   
    Contactpersoon: Jos van Doren
    Telefoon: 0492 -  323520
  • Beringe
    Contactpersoon: Paul Krantzen
    Telefoon: 0492 -  370032
  • Breda
    Contactpersoon: Joost Botman
    Telefoon: 0492 -  370030


 

« Terug naar het nieuwsoverzicht

 

“Een familiebedrijf, met kennis van hoogwaardige systemen, waar kwaliteit en klantgerichtheid en langdurige relaties....

Bekijk alle referenties

Onze klanten

Onze vestigingen

VESTIGINGEN
Boekel, Beringe, Breda, Heteren, Veghel, Nitra (SK)
T 0492 - 747500 E info@vandoren.nl